Waarom Snappex Fulfilment en niet direct PostNL Fulfilment?
Als kleine, startende of groeiende webshop kun je niet bij PostNL Fulfilment starten als je er niet zeker van bent dat je 10.000 of meer orders per jaar verstuurd. Via ons cloudplatform is het voor webshops met minder dan 10.000 orders per jaar wel mogelijk om toch gebruik te kunnen maken van PostNL Fulfilment. Hoe we dat doen? We zijn een IT-gedreven bedrijf en hebben alle processen met PostNL gestandaardiseerd en geautomatiseerd. Middels ons portal heb je de volledige controle over je productdata, aanleveren van goederen, voorraad, verwerkte orders en status van de bezorging.
Of je nu gebruik maakt van een webshop, bestelformulieren of handmatige orders, ons systeem zet alle soorten orders om naar onze standaard, we controleren de orders en sturen -indien alles correct is- alles uniform door naar PostNL.
Wat zijn de kosten van PostNL Fulfilment via Snappex?
De tarieven voor het uitbesteden van je opslag, orderverwerking en verzending zijn sterk afhankelijk van je verzendprofiel, waaronder: het aantal unieke producten dat je kunt verzenden, de afmetingen van je producten, of je B2C en/of B2B verstuurd, het gemiddeld aantal orderregels en artikelen per zending, et cetera.
Onze tarieven zijn verdeeld in drie componenten:
De onderstaande tarieven zijn exclusief BTW en indicatief. Op basis van jouw profiel en situatie kan altijd een offerte op maat gemaakt worden, de tarieven in de offerte kunnen afwijken van onderstaande tarieven.
Pick, pack & send
Voor de hypermoderne orderverwerking via Snappex door PostNL hanteren wij een all-in tarief per order vanaf 6,45. Dit tarief is inclusief:
- Orderpicken eerste artikel
- Verpakking en vulmateriaal
- Pakbon voorzien van eigen logo en begeleidende tekst
- Bezorging via PostNL Pakketten als standaard pakket
- Track&Trace notificaties naar ontvanger per e-mail en de via app van PostNL
- Late cut-off tijd van 22.55 uur met pakketten
Verstuur je brievenbuspakketten? Dan kunnen we een order verwerken vanaf 4,55 met een cut-off tijd van 20:55.
Inslag- & opslagkosten
Voor de binnenkomende goederen te Houten wordt een standaartarief gerekend per uniek artikel of per homogene pallet. Op basis van jouw situatie kijken we er samen naar hoe we deze kosten zo laag mogelijk kunnen houden.
Je voorraad wordt veilig opgeslagen in het beveiligd magazijn bij PostNL te Houten. Met dagelijkse rapporten van je voorraad kun jij je focussen op inkoop en besparen op de operationele kosten.
Middels een slim algoritme zal PostNL de meest effectieve manier van opslag bepalen. Meestal is dit een combinatie van opslag per: palletplaats, legbord en autostore, waarbij opslagkosten en snelheid (cut-off van 23:00) continue in balans worden gehouden.
Support & Automatisering
Door onze support en automatiseringsoplossingen zorgen we er voor dat je tijd bespaart met de activiteiten in jouw webshop, het afhandelen van de orders en je administratie.
Ons team brengt je pro-actief op de hoogte van de statussen van de orders, zowel bij fulfilment als bij de bezorging door PostNL. Daarnaast kun je altijd in je persoonlijke omgeving inloggen om de actuele statussen van je voorraad, orders en Track & Trace in te zien.
- Realtime inzage in je persoonlijke omgeving
- Koppeling met jouw webshop en bol.com om je orders automatisch te verwerken
- Dagelijkse rapporten met de statussen van de orders, backorders en voorraad
Voor de support & automatisering brengen we een maandelijks bedrag in rekening, afhankelijk van de staffel waarin je valt.
Offerte aanvragen
Voor het opstellen van een passende offerte hebben we een online vragenlijst. Op basis van je antwoorden sturen we je zo snel mogelijk een offerte toe en nemen telefonisch contact met je op indien we aanvullende vragen hebben.